>>> הורידו את האפליקציה שלנו וקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה ומשלוח עד הבית בחינם!! <<<

דוחן – למי קראת אוכל של ציפורים?

דוחן

הדוחן מוכר לישראלים בעיקר כמזון לתוכים, אולם מי שבקיא מעט בעולמות הקולינריה הצמחונית-טבעונית מכיר את היתרונות שלו עבור בני אדם. הלחם האתיופי – טף – עשוי מדוחן, ובהודו, סין ומדינות נוספות נחשב הדוחן לנדבך מרכזי בתפריט. את הדוחן אפשר לגדל באזורים צחיחים, אולם זה לא היתרון היחיד שלו. לדוחן יתרונות תזונתיים שונים: הוא נטול גלוטן, עשיר בזרחן, בברזל, בסידן ובויטמינים שונים.

ערכים תזונתיים

הדוחן עשיר בערכים תזונתיים, ובמאה גרם דוחן נמצא כ-119 קלוריות, 3.51 גרם חלבונים, 23.67 גרם פחמימות, 1 גרם שומנים, 0 (!) מ"ג כולסטרול, 2 מ"ג נתרן, 100 מ"ג זרחן, 62 מ"ג אשלגן, 44 מ"ג מגנזיום וכן ויטמינים שונים כמו ויטמין E, ויטמין K, ויטמין B ועוד.

יתרונות בריאותיים

משפר את הלב

התקף לב עלול לבוא פתאום באמצע החיים, אבל אם תקפידו על תזונה נכונה תוכלו להרחיק את האפשרות הזו מעליכם. הדוחן עשיר במגנזיום, מינרל המפחית את לחץ הדם ואת הסיכוי להתקפי לב. הדוחן מכיל גם גבוהה של אשלגן, שמסייעת בשמירה על לחץ דם תקין. על ידי הפחתה של לחץ הדם תוכלו להגן על הלב וכלי הדם.

מפחית את הכולסטרול

כמו שראיתם בנתונים שהצגנו, הדוחן לא מכיל כולסטרול, אולם מלבד זאת הוא גם עשיר בסיבים תזונתיים שמסייעים לגוף לשמור על רמת כולסטרול תקינה. הוא מסייע לגוף בסילוק הכולסטרול הרע ומעודד את השפעתו של הכולסטרול הטוב.

מסדר את מערכת העיכול

עצירות, גזים, נפיחות בבטן והתכווצויות – כל אלה בעיות לא נעימות שקשורות במערכת העיכול. לאנשים הסובלים מן הבעיות הללו מומלץ לצרוך מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, שמסייעים לגוף להתמודד עם הבעיות. שיפור מערכת העיכול תסייע לבעיות הללו, ותסייע למנוע גם בעיות חמורות יותר כמו סרטן המעי הגס וכיב קיבה. הדוחן עשיר בסיבים תזונתיים לכן הוא אידיאלי להתמודדות עם בעיות במערכת העיכול.

שיפור המערכת החיסונית

הסיבים התזונתיים המצויים בדוחן משפרים את מערכת העיכול ומעודדים את קצב חילוף החומרים בגוף. התהליכים הללו מובילים לסילוק מוגבר של הפסולת מגוף האדם, ולשיפור תפקודם של הכליות, הכבד והמערכת החיסונית.

מניעת סוכרת

מחלת הסכרת פוגעת באנשים רבים ברחבי העולם ותזונה נכונה יכולה לסייע במניעת המחלה. הדוחן עשיר במגנזיום, שנחשב למינרל חשוב בהגברת היעילות של קולטני האינסולין והגלוקוז בגוף. לקולטנים אלה קשר ישיר למחלת הסוכרת, וצריכה של דוחן תסייע להפחית את הסיכוי לחלות במחלה.

מה עושים עם דוחן?

את הדוחן תוכלו לקנות בחנויות טבע וכדי לצרוך אותו יהיה עליכם לשטוף אותו במים מספר פעמים ולאחר מכן לבשל אותו. הדוחן מצוין כתחליף לאורז לבן, ויהיה מצוין גם בתבשילים שונים, בסלטים ואף במאפים. חברת מונבטים מייצרת לחמים מיוחדים העשויים מחומרים אורגניים בלבד, ובין 15 הלחמים של החברה תמצאו 3 לחמים בהם נעשה שימוש בדוחן: לחם עדשים צהובות + דוחן; לחם עדשים כתומות + דוחן; ולחם עדשים ירוקות + שעועית מש + דוחן.

הלחמים של מונבטים עשויים חומרים טבעיים בלבד, לא מכילים גלוטן, שמרים, סוכר ושומנים ומהווים פתרון מצוין עבור אנשים שמחפשים לחם בריא יותר. גם אלה הנמנעים מגלוטן או מקפידים על דיאטת פליאו ימצאו בלחמים של מונבטים תופסת מצוינת לתפריט.

 

אודות מונבטים

"מונבטים" הינם לחמים המבוססים על חומרי גלם שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, ללא מוצרים מן החי, ללא שמרים, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, ללא תוספת שמנים ושומנים, אורגניים למהדרין, כשרים למהדרין ואינם מהונדסים גנטית. חומרי הגלם: קינואה, כוסמת, עדש כתום, צהוב, ירוק, מש, דוחן וסלק.

איפה משיגים אותנו?

באפלקיציה ובאתר הבית שלנו
עם שליח עד אליכם.

ועל המדפים בחנויות:

רשת ניצת הדובדבן
רשת שופרסל במחלקות הגרין
רשת טבע קסטל
רשת אניס
מאיה בוטיק
שדה ירוק

ועוד מגוון חנויות טבע פרטיות
ברחבי הארץ