>>> הורידו את האפליקציה שלנו וקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה ומשלוח עד הבית בחינם!! <<<

קינואה: למה היא טובה לנו?

היא אמנם הייתה המזון העיקרי בדרום אמריקה והרי האנדים במשך אלפי שנים – אך למטבח המערבי הקינואה הגיעה לפני זמן יחסית לא רב. למרות הדמיון הרב לחיטה, הקינואה היא בעצם זרעיו של צמח הנקרא בעברית "כף האווז", השייך למשפחת ה"סלקיים" יחד עם תרד וכמובן סלק. העובדה הזו לא מנעה משבט האינקה להתייחס אל הקינואה כדגן, ואף לכנותה "אם הדגן" ולהשתמש בה כאוכל טקסי.

קינואה

הקינואה בוודאי מוכרת לכם כאוכל בריאותי, ואולי אף כ"סופר-פוד", אך מה בעצם הופך אותה לבריאה כל כך?

היתרונות הבריאותיים של קינואה

מזון של ספורטאים:

קינואה ידועה כעשירה במיוחד בחלבון, ברזל, מגנזיום וסידן, ובקיצור – כל החומרים שדרושים לגוף שלנו כדי לגרום לשרירים להתאמץ ולהתפתח. מבחינת כמויות, הקינואה מנצחת בפער ניכר דגנים ודמויי-דגנים אחרים, כמו למשל חיטה וכוסמת. לכן, מומלץ לצרוך קינואה לפני הפעילות הספורטיבית שלכם, ולעיתים אף בזמן הפעילות עצמה, במהלך הפסקה ובכמויות קטנות.

ממלאת מקום לדגן:

הקינואה אמנם אינה דגן, אך ערכיה התזונתיים דומים לאלו של הדגן והחיטה. בכוס אחת של קינואה תמצאו כ-200 קלוריות, המלאות בכל טוב, כגון ויטמינים רבים וחומצה פולית, ומכילות כמות סבירה של פחמימות ואחוז כמעט אפסי של שומן. בניגוד לדגן, הקינואה אינה מכילה גלוטן, ולרוב לא מהונדסת גנטית, מה שהופך את הקינואה לתחליף טבעי ובריא לאלו מאיתנו שלא יכולים, או רוצים, לראות גלוטן בתזונה שלהם.

הקינואה עשירה בסיבים:

גם כאן הקינואה מנצחת בכמויות דגנים ודמויי-דגן אחרים – בכוס אחת של קינואה תמצאו כ-15-25 גרם של סיבים, כמות כמעט כפולה מזו שתמצאו בכל דגן אחר. מדובר בסיבים שלא מסיסים במים, ולכן נחשבים פחות יעילים לתזונה שלנו מהסיבים המסיסים, אך עדיין מומלץ לכלול אותם בדיאטה הקבועה שלנו, שכן ישנם מקרים המוכיחים כי גם הסיבים הלא מסיסים עוזרים לוויסות רמות הסוכר והכולסטרול ונותנים תחושת שובע.

חלבון זה לא הכל:

כשאתם מחפשים מקורות טובים לחלבון, אי אפשר להסתפק באחוז החלבון שהמזון מכיל, אלא גם להבין באילו חומצות אמינו מדובר. ישנן שמונה חומצות אמינו חיוניות אשר, כשמן כן הן, חשוב שיכללו במזון שלנו כי הגוף שלנו לא מסוגל לייצר אותן באופן טבעי. חומצות אלו לא תמיד קלות להשגה – דגנים רבים חסרים את החומצה ליזין, ומרבית הקטניות לא מכילות ציסטאין ומתיונין. הקינואה היא אחד מצמחי המאכל הספורים המכילים את כל חומצות האמינות החיוניות, ולכן החלבון שלה ידוע כ"חלבון מלא".

קינואה נגד הסוכר:

מרבית התחלואים הנפוצים של העולם המערבי במאה ה-21 נובעים, לא פחות ולא יותר, מצריכה מופרזת של סוכר. לכן, במידה ואתם נלחמים בהשמנת יתר, סוכרת, מחלות לב ושלל תחלואים נוספים, סביר להניח שהרופא שלכם יורה לכם לעבור לתזונה יותר מאוזנת, ופחות מסוכרת. כאן, הקינואה נכנסת לתמונה – הערך הגליקמי שלה, כלומר המהירות בה היא מעלה את הסוכר בדם, נחשב נמוך, ולכן הקינואה היא מאכל מצוין לאנשים ששומרים על רמות הסוכר בדם. כן חשוב לציין כי הקינואה מכילה פחמימות, ולא מתאימה לאנשים המחפשים דיאטה דלת-פחמימות.

איך אתם אוכלים את הקינואה שלכם?

לקינואה, למרבה הצער ולמרות כל סגולותיה, יצא שם של מאכל לא טעים, ולכן אנשים רבים לא ששים להכניס אותה לדיאטה הקבועה שלהם. ישנם מתכונים רבים וטובים הכוללים קינואה, אך במידה ואתם לא בטוחים שבישול הקינואה מתאים ליכולותיכם במטבח, או שאולי פשוט אין לכם כוח לבשל, כדאי לכם לבדוק את הלחמים של חברת "מונבטים". "מונבטים" מתמחים בלחמים נטולי גלוטן, ומחליפים את הדגן המוכר בעושר רב של ירקות, פירות, וקטניות. את הקינואה תוכלו לקבל כבר מוכנה, בתוך לחם קינואה טעים ומשולבת עם מגוון צמחים נוספים, שיעשו לגוף שלכם רק טוב.

אודות מונבטים

"מונבטים" הינם לחמים המבוססים על חומרי גלם שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, ללא מוצרים מן החי, ללא שמרים, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, ללא תוספת שמנים ושומנים, אורגניים למהדרין, כשרים למהדרין ואינם מהונדסים גנטית. חומרי הגלם: קינואה, כוסמת, עדש כתום, צהוב, ירוק, מש, דוחן וסלק.

איפה משיגים אותנו?

באפלקיציה ובאתר הבית שלנו
עם שליח עד אליכם.

ועל המדפים בחנויות:

רשת ניצת הדובדבן
רשת שופרסל במחלקות הגרין
רשת טבע קסטל
רשת אניס
מאיה בוטיק
שדה ירוק

ועוד מגוון חנויות טבע פרטיות
ברחבי הארץ