>>> הורידו את האפליקציה שלנו וקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה ומשלוח עד הבית בחינם!! <<<

תאנים: כמה דברים שאולי לא ידעתם על תאנים & יתרונות בריאותיים

רובנו נוטים להתייחס אל התאנה כאל פרי, אך זה לא מדויק. התאנה היא בעצם תפרחת (אסופת פרחים) במבנה דמוי כדור שהדפנות הפנימיות שלו פורחות בצפיפות. ניתן לאכול את התאנה טריה או מיובשת והיא מקור מעולה של סוכר טבעי, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים,  ויכולה להוסיף פרץ של מתיקות למנות מגוונות.

תאנים

קצת על התאנה

לתאנים טעם מתוק ייחודי, הן רכות ועסיסיות ומלאות בזרעים פריכים ואכילים. תאנים טריות הינן עדינות ומתקלקלות במהירות, לכן קל יותר למצוא אותן בצורה המיובשת, התורמת לשימורן כך שניתן לצרוך אותן במשך כל השנה ולא רק בעונה. כאשר בוחרים תאנים, כדאי להעדיף את התאנים השמנמנות והרכות, שהן בעלות צבע עשיר כהה, הנקיות מפציעות ופגמים. כאשר מביאים תאנים הביתה, בגלל חיי המדף הקצרים שלה, מומלץ לא לשטוף את התאנים הבשלות אלא רגע לפני אכילתן. יש לאחסן את התאנים במקרר ולצרוך אותן עד יומיים לאחר רכישתן. אם התאנים עדיין לא בשלות, ניתן לשמור אותן בטמפרטורת חדר עד הבשלה.

התאנה – יתרונות בריאותיים

ערכים תזונתיים

התאנה עשירה בסוכר טבעי, מינרלים, וסיבים מסיסים,אשלגן, סידן, מגנזיום, ברזל ונחושת, והיא גם מקור טוב של ויטמינים נוגדי חמצון E, A ו-K, התורמים לבריאות ואיכות חיים.

מענה ליתר לחץ דם

רב האנשים צורכים כמות גדולה של נתרן (מלח), המצוי בשפע באוכל מעובד. כמויות גבוהות של נתרן בגוף יכולות להוביל לחוסר באשלגן וחוסר האיזון בין שני המינרלים האלו יכול להוביל ליתר לחץ דם. הוספת התאנים לתפריט היומי שלנו יאזן באופן טבעי את שני המינרלים ויוביל להורדת לחץ הדם.

מערכת עיכול בריאה

תאנים מומלצות לרוב בכדי להזין את המעיים ולשמש כחומר משלשל טבעי בגלל תכולת הסיבים הגבוהה המצויה בהן. התאנה יכולה להיות כלולה בדיאטה של אלו הרוצים לשמור על המשקל מאחר והסיבים התזונתיים מספקים תחושה של שובע ויכולים להפחית את תחושת הרעב. תאנים גם כוללות פרוביוטיקה שעוזרת לתמיכה בפלורה הטבעית המצויה בקיבה  ועוזרת לשפר את בריאות מערכת העיכול ותפקודה

חיזוק העצמות

התאנים הינן מקור מעולה לסידן, מינרל המעורב בצפיפות עצמות. תכולה גבוהה של סידן המצוי בתאנה עשוי לסייע במניעת בריחת סידן דרך תעלות השתן, הנגרמת מדיאטות עתירות נתרן. העשרת הסידן בעצמות מפחיתה את הסיכוי לאוסטאופורוזיס.

הגברת ספיגת הסידן בעצמות וחילוף חומרים

 התאנים מכילות לא רק סידן אלא גם חומצה אוקסלית בכמות רבה יחסית, אשר מסייע בשיפור חילוף החומרים בגוף ובספיגת הסידן בעצמות. עם זאת, צריכת כמות גבוהה של תאנים עלולה להוביל לשלשול ולכן יש ליהנות מהתאנים הטעימות במתינות.

מנת בריאות באופן קבוע

התאנה, אם כך, מצוינת לגופנו, ומומלץ לאכול תאנים בתדירות גבוהה. אבל אם, לפעמים, קשה להשיג תאנים טריות, או שמתחשק לגוון ולאכול את התאנה בצורה חדשה ומעניינת, כדאי לפנות לחברת "מונבטים". החברה מתמחה בשלל סוגים של לחמים ללא גלוטן, המכילים במקום מגוון טעים ובריאותי של ירקות, פרות וקטניות, ובניהם התאנה. לכן, "מונבטים" הם דרך מצוינת לא רק ליהנות מתאנים בדרך חדשה ונוחה, אלא גם לקבל מנת בריאות ולשמור על הגוף שלכם.

אודות מונבטים

"מונבטים" הינם לחמים המבוססים על חומרי גלם שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, ללא מוצרים מן החי, ללא שמרים, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, ללא תוספת שמנים ושומנים, אורגניים למהדרין, כשרים למהדרין ואינם מהונדסים גנטית. חומרי הגלם: קינואה, כוסמת, עדש כתום, צהוב, ירוק, מש, דוחן וסלק.

איפה משיגים אותנו?

באפלקיציה ובאתר הבית שלנו
עם שליח עד אליכם.

ועל המדפים בחנויות:

רשת ניצת הדובדבן
רשת שופרסל במחלקות הגרין
רשת טבע קסטל
רשת אניס
מאיה בוטיק
שדה ירוק

ועוד מגוון חנויות טבע פרטיות
ברחבי הארץ