>>> הורידו את האפליקציה שלנו וקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה ומשלוח עד הבית בחינם!! <<<

סלק – סגול ובריא

בשנים האחרונות הופך הסלק להיות מרכיב יותר ויותר נפוץ במטבחים ברחבי הארץ. יתרונותיו הבריאותיים הרבים וערכיו התזונתיים הגבוהים הופכים אותו למבוקש. יחד עם צבעו הייחודי והחזק הסלק הוא חגיגה לעיניים, לפה ולגוף. בין יתרונותיו הרבים ניתן למנות את התכולה הגבוהה של נוגדי חמצון, שמירה על בריאות מערכת הלב והדם, תכונות אנטי דלקתיות ועוד. אגב, גם עליו של הסלק נחשבים בריאים מאוד ולא חייבים להסתפק בשורש בלבד.

עושר של ויטמינים ומינרלים

הסלק הוא אחד הירקות העשירים ביותר בויטמינים ומינרלים. הוא מכיל מגנזיום, סידן, ברזל, נחושת, סלניום, זרחן ומנגן. שורש הסלק ועליו עשירים מאוד בויטמינים הבאים: ויטמין A, מספר ויטמינים מקומפלקס B וכמובן ויטמין C, שלו יתרונות בריאותיים ותזונתיים רבים בזכות היותו אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר. בנוסף, הסלק מכיל גם כמות גבוהה של חומצה פולית ולכן בריא מאוד לנשים בהריון.


אחד היתרונות החשובים של הסלק היא העובדה שהוא מכיל שילוב של ברזל וויטמין C, המשפר משמעותית את ספיגת הברזל בגוף. כדי להרוויח כמה שיותר מהויטמין C שבסלק מומלץ לצרוך אותו כשהוא חי וטרי. וכדאי דעת שבישול של הסלק במים יגרום להיעלמות אחוז ניכר מהויטמין C ומויטמינים נוספים.

תרומתו של הסלק למערכות הגוף השונות

אכילת סלק תורמת למספר מערכות בגוף: הסלק תורם לתפקוד תקין של מערכת הלב והדם וצריכה קבועה שלו יכולה לסייע בהפחתת לחץ דם גבוה ולסייע להפחית את רמתו של חומר הנקרא הומוצסטאין, אשר מעודד יתר קרישיות של הדם ויכול לגרום למחלות לב וכלי דם שונות. צריכת סלק קבועה משפרת את זרימת הדם למוח ולכן יכולה לתרום למניעת מצבים כגון שבץ מוחי והתקפי לב ולהתמודדות עם מחלות קוגניטיביות כגון דמנציה. אכילת סלק נחשבת טובה מאוד גם לסובלים מאנמיה.

הסלק תורם גם לתפקוד תקין של הכבד ומסייע לניקוי הדם משאריות של שומן ולסילוק רעלים, ולכן גם מסייע לניקוי הכבד. הסיבים התזונתיים הרבים שנמצאים בסלק מסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול והמעיים, טובים לטיפול במצבים של עצירות, ויכולים לסייע בהגנה על הגוף מפני סרטן המעי הגס. סיבים תזונתיים אלו תורמים לשמירה על רמת כולסטרול תקינה ורמות סוכר וטריגליצרידים תקינות. בשל כך, ובשילוב עם העובדה שהוא בעל ערך גליקימי נמוך, צריכת כמות מאוזנת של סלק יכולה להתאים גם לחולי סכרת.

הבריאות שבצבע


המרכיבים שנותנים לסלק את הצבע הסגול נקראים בטאלאינים, מרכיבים צמחיים, פיטוכימיקלים, בעלי יתרונות בריאותיים רבים. בטאלאינים הם נוגדי חמצון חזקים מאוד, נוגדי דלקת וכן יעילים מאוד בסילוק רעלים מהגוף. גם במקרה זה, על מנת לקבל כמה שיותר מהבטאלאינים שבסלק מומלץ לצרוך אותו כמה שיותר קרוב למצבו הטבעי.

 

בנוסף, בסלק מצוי רכיב אשר נקרא בטאין, אשר  צריכתו תורמת לזירוז של ייצור הורמון הסרוטונין,  אשר תורם לשיפור מצב הרוח ולתפקודים מנטליים נוספים. לכן, ניתן לומר כי אכילת סלק תשפר לא רק את בריאותכם אלא גם את מצב רוחכם.

אודות מונבטים

"מונבטים" הינם לחמים המבוססים על חומרי גלם שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, ללא מוצרים מן החי, ללא שמרים, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, ללא תוספת שמנים ושומנים, אורגניים למהדרין, כשרים למהדרין ואינם מהונדסים גנטית. חומרי הגלם: קינואה, כוסמת, עדש כתום, צהוב, ירוק, מש, דוחן וסלק.

איפה משיגים אותנו?

באפלקיציה ובאתר הבית שלנו
עם שליח עד אליכם.

ועל המדפים בחנויות:

רשת ניצת הדובדבן
רשת שופרסל במחלקות הגרין
רשת טבע קסטל
רשת אניס
מאיה בוטיק
שדה ירוק

ועוד מגוון חנויות טבע פרטיות
ברחבי הארץ