>>> הורידו את האפליקציה שלנו וקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה ומשלוח עד הבית בחינם!! <<<

בטטה – ערכים תזונתיים מתוקים ובריאים

הטעם המתקתק, המרקם הנימוח והצבע הכתום השמח – כל אלה הופכים את הבטטה ללהיט על כל צלחת. אך חשוב לדעת שיש לבטטה גם ערכים תזונתיים ובריאותיים רבים ומגוונים. לכן, אפשר לאכול ממנה ללא חשש וליהנות גם מטעם וגם מערך תזונתי ובריאותי מוסף.

בטטה ערכים תזונתיים

הבריאות שבצבע

הפיגמנט שנותן לבטטה את צבעה הכתום נקרא בטא קרוטן. אותו פיגמנט מצוי בעוד ירקות כתומים כמו גזר, למשל. הבטא קרוטן שייך למשפחה של נוגדי חמצון שנקראת קרוטנואידים. הקרוטנואידים תורמים לתהליכים חשובים ביותר בגוף כגון הפחתת תהליכי חמצון וכלן גם מפחיתים משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן באזורים שונים בגוף ובעיקר במערכת העיכול העליונה – הפה והלוע וכן בריאות ובמעי הגס. מחקרים שנעשו בארצות הברית הראו כי גברים צעירים שאכלו כמויות רבות של בטא קרוטן הפחיתו את סיכוייהם לחלות בסרטן הערמונית בנוסף ליתרון עצום זה, הבטא קרוטן הוא גם מקור לויטמין A.

ויטמין A וחשיבותו לגוף

ויטמין A הוא ויטמין חשוב מאוד לגופנו. הוא תורם לתהליכים רבים וחשובים. הוא ידוע כתורם לפעילותה התקינה של מערכת החיסון וכן, תורם רבות למערכת הראייה. הוא תורם לשלמות תאי עור ובכלל מסייע בתהליכי התמיינות תאים ולהתפתחות איברים עוד בשלבים מוקדמים של היווצרות העובר. דבר זה מעלה את חשיבות צריכתו על ידי נשים במהלך ההריון. כמו כן, הבטטה עשירה גם בויטמינים נוספים, ביניהם ויטמין C, ויטמינים מקומפלקס B, וויטמין E וכן במינרלים כדוגמת אשלגן, ברזל ומגנזיום. שילוב החומרים הזה, המצוי בבטטה, ידוע כתורם מאוד גם למערכת הלב וכלי הדם על ידי כך שהוא מסייע בשמירה על לחץ דם תקין ורמת כולסטרול תקינה.

 

סיוע למערכת העיכול

הבטטה עשירה מאוד בסיבים תזונתיים. סיבים אלו מסייעים לפעילותה התקינה והסדירה של מערכת העיכול. ישנם מחקרים שנעשו והראו כי אכילת בטטה יכולה לסייע לאנשים הסובלים מעצירות. בכלל, מרק כתום, המכיל בטטה ושאר ירקות כתומים כגון גזר ודלעת, נחשב לאחד המרקים הבריאים למי שסובלים ממערכת עיכול לא מתפקדת. לבסוף כמות הסיבים הגדולה שמצויה בבטטה יכולה לסייע למי שסובלים מסכרת מסוג 1. בהקשר זה של סכרת, חשוב לציין כי על אף טעמה המתוק ובניגוד למה שמקובל לחשוב, לבטטה ערך גליקימי נמוך ולכן היא אינה מעלה את רמת הסוכר בדם בצורה קיצונית ומהירה. ככזאת, שילוב של בטטה בתפריט היומי יכול לעזור למי שמעוניין להפחית צריכה של מתוקים אחרים ממקור של סוכר וממקור של מוצרים מעובדים אחרים.

בטטה טובה לנשים

הערכים התזונתיים והבריאותיים הרבים שמצויים בבטטה הופכים אותה למרכיב חשוב בתזונה של כל אחד, כפי שראינו לעיל, אך חשיבותה עולה כאשר מדובר בנשים. הבטטה ידועה כירק אשר יכול להקל על הסימפטומים השונים של גיל המעבר, יכול להקל ואף להפחית כאבי מחזור ועשוי לסייע בהגדלת כמות החלב אצל אישה מניקה. הרכיבים השונים המצויים בבטטה גם מסייעים למערכת האנדוקרינית, תומכים באיברי הרבייה ובלבלב.

דרך נוספת לאכול בטטה, ולא בתנור

אם מתחשק לכם לגוון בדרך בה אתם צורכים בטטה אתם מוזמנים להכיר את הלחמים של חברת "מונבטים", שהם הרבה יותר מלחם. הלחמים ללא גלוטן של מונבטים הם לחמים ללא שמרים, חומרים משמרים, סוכר ושמנים, וללא מוצרים מהחי. הם עשויים משילובים שונים של חומרי גלם טבעיים ואורגניים – בטטה, קינואה, עדשים כתומות, שעועית מש, סלק, גזר, תפוחי עץ ועוד.

 

אודות מונבטים

"מונבטים" הינם לחמים המבוססים על חומרי גלם שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, ללא מוצרים מן החי, ללא שמרים, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, ללא תוספת שמנים ושומנים, אורגניים למהדרין, כשרים למהדרין ואינם מהונדסים גנטית. חומרי הגלם: קינואה, כוסמת, עדש כתום, צהוב, ירוק, מש, דוחן וסלק.

איפה משיגים אותנו?

באפלקיציה ובאתר הבית שלנו
עם שליח עד אליכם.

ועל המדפים בחנויות:

רשת ניצת הדובדבן
רשת שופרסל במחלקות הגרין
רשת טבע קסטל
רשת אניס
מאיה בוטיק
שדה ירוק

ועוד מגוון חנויות טבע פרטיות
ברחבי הארץ