>>> הורידו את האפליקציה שלנו וקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה ומשלוח עד הבית בחינם!! <<<

למה כדאי לכם להתחיל לצרוך עדשים צהובות

העדשים, על סוגיהן השונים, שייכות למשפחת הקטניות. העדשים מגיעות, כידוע, במגוון צבעים – עדשים שחורות, עדשים ירוקות, עדשים צהובות או כתומות ועוד. העדשים בצבעים השונים נבדלות זו מזו בטעמן, במרקם ובסוגי הבישול אליהם הן מתאימות, אך הערכים התזונתיים והיתרונות הבריאותיים המצויים בהן דומים ברובם בין הסוגים השונים.

עדשים צהובות

חלבון וסיבים

העדשים עשירות מאוד הן בחלבון והן בסיבים תזונתיים. בשל כך הן הפכו בשנים האחרונות ללהיט במטבחיהם של אנשים שאינם צורכים מזונות מהחי וכן בקרב אנשים המעוניינים לאזן את רמות הסוכר ואת רמות השומנים בדם. הסיבים התזונתיים המצויים בעדשים הם סיבים מסיסים, אשר מסייעים להורדת הכולסטרול ויוצרים גם תחושת שובע לאורך זמן.

מינרלים וויטמינים

בעדשים ישנו ריכוז גבוה מאוד של ברזל, וכן של ויטמינים ומינרלים נוספים כגון חומצה פולית, ויטמין B1, אבץ, אשלגן ומגנזיום. כל החומרים הללו תורמים רבות לתפקודן של מערכות חיוניות בגופנו – מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העצבים, ומערכת השרירים. בשל כל זאת, ולאור העובדה שצוינה לעיל על תרומתם של החלבון והסיבים התזונתיים שבעדשים לאיזון רמות השומן והכולסטרול בדם, הופכות העדשים למזון חיוני ביותר המפחית את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם שונות. בנוסף, גם נוגדי החמצון שקיימים בעדשים, ומנטרלים חלקיקים הקרויים רדיקאלים חופשיים, תורמים רבות למניעת תהליכי החמצון המזיקים לתאים, למניעת מחלות כגון סרטן ולהאטת תהליכי הזדקנות.

דלות בקלוריות ובשומן

העדשים דלות בשומן וכן, דלות בקלוריות. בנוסף, הן בעלות ערך גליקימי נמוך. בצירוף עם הסיבים, שיוצרים כאמור תחושת שובע לאורך זמן, הופכות העדשים למזון מצוין עבור אנשים המעוניינים להוריד במשקל ולאנשים החולים בסכרת.

הנבטה

בעדשים קיים מרכיב הנקרא anti nutrients. מרכיב זה מגביל את זמינותם עבורנו של מינרלים מסויימים מבין אלה הנמצאים בעדשים. כדי להפחית בצורה משמעותית את השפעת ה- anti nutrients מומלץ להשרות את העדשים למשך זמן ממושך ואז להנביט אותן. בכלל, הנבטה היא תהליך אשר מומלץ לעשות עם כל הקטניות שאתם צורכים. תהליך ההנבטה מעלה את הערכים התזונתיים של הקטניות, מוריד עוד את הערך הגליקימי שלהן, הופך אותן לקלות יותר לעיכול ומקצר משמעותית את משך הבישול.  

לחמים מונבטים

אם אתם מעוניינים לצרוך עדשים מונבטות, ועוד מגוון רחב של קטניות מונבטות בשילוב חומרי גלם טבעיים נוספים, אבל לא מתאים לכם עכשיו להתעסק עם השרייה, הנבטה ובישול, דעו שיש לכך פתרון. הלחמים ללא גלוטן של חברת "מונבטים – הרבה יותר מלחם" הם אידיאלים בשבילכם. אלה לחמים ללא גלוטן, ללא שמרים, חומרים משמרים, סוכר ושמנים, וללא מוצרים מהחי. הלחמים עשויים משילובים שונים של חומרי גלם טבעיים ואורגניים כגון קינואה, כוסמת, דוחן, עדשים כתומות וצהובות, שעועית מש, סלק, בטטה, בננה, גזר, תמרי מג'הול ועוד. כל שילוב מביא עימו שילוב טעמים אחרים וערכים תזונתיים ובריאותיים רבים ומגוונים.

 

אודות מונבטים

"מונבטים" הינם לחמים המבוססים על חומרי גלם שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, ללא מוצרים מן החי, ללא שמרים, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, ללא תוספת שמנים ושומנים, אורגניים למהדרין, כשרים למהדרין ואינם מהונדסים גנטית. חומרי הגלם: קינואה, כוסמת, עדש כתום, צהוב, ירוק, מש, דוחן וסלק.

איפה משיגים אותנו?

באפלקיציה ובאתר הבית שלנו
עם שליח עד אליכם.

ועל המדפים בחנויות:

רשת ניצת הדובדבן
רשת שופרסל במחלקות הגרין
רשת טבע קסטל
רשת אניס
מאיה בוטיק
שדה ירוק

ועוד מגוון חנויות טבע פרטיות
ברחבי הארץ