>>> הורידו את האפליקציה שלנו וקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה ומשלוח עד הבית בחינם!! <<<

עדשים ירוקות – חובה בכל מטבח

את העדשים הירוקות סביר להניח שרובנו מכירים מהמג'דרה של סבתא. העדשים הללו נפוצות במטבח המזרחי, וקל להתבלבל בינן לבין העדשים השחורות – שכן העדשים הירוקות מתכהות עם הבישול, ובעקבות שינוי הצבע הדרסטי נקראות גם "עדשים חומות". עם העלייה במודעות לתזונה בריאה, עלה השימוש בעדשים בבישול, אך לא תמיד תוך הבנה מלאה של יתרונות הסוגים השונים. אז איך מבדילים בין עדשים ירוקות לשחורות ולמה דווקא הירוקות צריכות להיכנס למטבח שלכם?

עדשים ירוקות

לא להתחמצן!

בעדשים, ובעדשים ירוקות במיוחד, ישנם גורמים נוגדי חמצון, שהוא תהליך פירוק של מולקולות שונות. ישנן מולקולות שהגוף מתקשה לפרקן, ולכן חלק מתוצרי הפירוק הופכים לרדיקאלים חופשיים, שמזיקים מאד לגופנו. נוגדי החמצון שאנו צורכים בעדשים מסייעים בעיכול, ובכך מונעים את תהליכי החמצון מלכתחילה. התוצאה? סיוע במניעת מחלות לב, סרטן ממגוון סוגים, ובבלימת תהליכי הזדקנות הגוף.

עשירות בכל טוב

בעדשים יש מגוון רחב של חומרים שחשובים לגופנו, אך הוא מתקשה או לא מצליח לייצרם: ויטמינים רבים וביניהם ויטמין B1, ברזל, אשלגן, אבץ, ועוד היד נטויה. החומרים הללו חיוניים לתפקוד השוטף של מערכות רבות, כגון מערכת העצבים ומערכת הדם, דואגים לפעילות תקינה של הלב וכלי דם, ובכך מסייעים להעברת החמצן בגוף לפעילות השרירים. אכילת עדשים באופן קבוע הופכת את הגוף שלכם למכונה מרוצה ומשומנת היטב.

תצרוכת החלבון היומית שלכם

ואם כבר דיברנו על תחזוקת הגוף, כדאי לדעת שהעדשים עשירות מאד בחלבון צמחי. בגלל שהגוף מתקשה להפוך חלבון צמחי לזה הנחוץ לנו, מומלץ לצרוך עדשים בתוספת דגנים מלאים, המסייעים בהפיכת החלבון הצמחי לחלבון מלא, המותאם לגוף האנושי. הפידבק החיובי של הגוף לשילוב הזה הוא שהוביל, ככל הנראה, את אבותינו להגות את המתכון המנצח של אורז ועדשים ירוקות.

על שבחי הלוטאין

המילה פיטוכימיקל היא הכינוי המדעי לכל התרכובות שאנו מקבלים ממזון צמחי. לעדשים יש פיטוכימיקלים הטובים לנו, ולכל סוג עדשים יש יתרונות משלו. מה יש בעדשים ירוקות? את הלוטאין, שגם מקנה להן את צבען.

הלוטאין שומר על העין בעזרת האטת תהליכי הזדקנות העין, הגנה על עדשת העין מפני נזקי החמצון, שעליהם כבר דיברנו קודם לכן, ומהתפתחות עכירות, שאותה אתם אולי מכירים כקטרקט. כמו כן, ישנם מחקרים המראים כי הלוטאין יכול לסייע במניעת מחלות רבות, כמו טרשת עורקים, מחלות לב וסרטן.

יחי ההבדל

העדשים הירוקות והשחורות שונות מאחיותיהן, העדשים הכתומות והצהובות הדורשות פחות זמן להכנה, אך מאבדות את צורתן היפה והופכות לעיסתיות. לכן, את העדשים הכתומות כיף לשלב במרקים או כמחית. מתי נשתמש בעדשים ירוקות? כאן ההבדל אינו בצורה, אלא במרקם, שכן לעדשים הירוקות יש מרקם עדין יותר מהשחורות. לכן, העדשים הירוקות מומלצות לשילוב בקציצות, סלטים רכים וכמובן – עם אורז במג'דרה.

עדיין חוששים מההכנה?

אם אתם רוצים לצרוך עדשים ירוקות באופן קבוע, אבל אין לכם את הזמן או כוח להתעסקות הכרוכה בהכנתן "מונבטים" כאן לעזור. החברה לקחה את הקונספט של לחמים ללא גלוטן, והביאה אותו לגבהים חדשים. הלחמים של "מונבטים" עשויים משילובים של מגוון רחב של צמחים – פירות, ירקות, קטניות וכפי ששם החברה מרמז, עדשים מונבטות. ככה, תוכלו ליהנות מצריכת עדשים קבועה ומזינה, במהירות וללא מאמץ.

אודות מונבטים

"מונבטים" הינם לחמים המבוססים על חומרי גלם שאינם מכילים גלוטן בבסיסם, ללא מוצרים מן החי, ללא שמרים, ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, ללא תוספת שמנים ושומנים, אורגניים למהדרין, כשרים למהדרין ואינם מהונדסים גנטית. חומרי הגלם: קינואה, כוסמת, עדש כתום, צהוב, ירוק, מש, דוחן וסלק.

איפה משיגים אותנו?

באפלקיציה ובאתר הבית שלנו
עם שליח עד אליכם.

ועל המדפים בחנויות:

רשת ניצת הדובדבן
רשת שופרסל במחלקות הגרין
רשת טבע קסטל
רשת אניס
מאיה בוטיק
שדה ירוק

ועוד מגוון חנויות טבע פרטיות
ברחבי הארץ